13173070_1249445751739960_3620402850746028438_oMõisamängud 2019/2020 
Ilus möldrineiu

Kuno Kerge (bariton), Diana Liiv (klaver), Tõnis Sarap (bariton), Tähe-Lee Liiv (klaver)
Kavas: Schubert, Weizenberg, Schubert-Liszt

Kammermuusikud toovad sarja “Mõisamängud” raames klassikalist kammermuusikat linnadest välja kaunitesse ajaloolistesse mõisatesse, pakkudes eriti sobivas õhkkonnas väärt kultuurielamusi mõisakoolide õpilastele ning kohalikele elanikele. Hooaeg 2019-2020 on sarja 12. hooaeg. Olulist rolli mängivad kontserdikoosseisudes ka nn “muusikalised perekonnad”. Kontsertidel astuvad lisaks küpsetele interpreetidele üles ka nende andekad lapsed ning õpilased, noored muusikud – eelkõige Tallinna Muusikakeskkooli õpilased, kes on juba ka ise noored professionaalid, kel seljataga juba mitmed tunnustused eestisisestelt ning välismaistelt konkurssitelt. Viimaste hooaegade jooksul on väga palju positiivset vastukaja toonud just “noortelt-noortele” etteasted. Sarja kontserdid toimuvad põhiliselt hommikul ja pealelõunal ning mahuvad 45 minuti sisse, mil lisaks muusikale saab kuulda ka muusikute mõtteid esitatavatest teostest. 

Schuberti elu oli väga traagiline. Isa soovis, et pojast saaks kooliõpetaja. Schubert aga suutis sel alal vastu pidada vaid mõne aasta. Lapsepõlvest peale oli ta kiindunud muusikasse. Juba üsna noorelt oli ta hakanud laule ja instrumentaalpalu kirjutama. Veidi lühinägelikul Schubertil oli kombeks magada prillid ees, sest sageli äratasid teda öösiti uued muusikalised mõtted, mida oli vaja otsekohe üles kirjutada. Muusiku elukutse oli nii raske, et sageli tuli Schubertil lausa nälgida ja vaid sõprade toetus päästis ta. Franz Schubert jõudis oma lühikese elu vältel luua üle pooleteisetuhande muusikateose. Enamasti olid need laulud ja klaveripalad, kuid nende seas oli ka üle saja mitmeosalise teose. Ligi nelikümmend aastat pärast Schuberti surma avastasid loomingu austajad ühe Viini kirjastuse keldrilaost kõik tema teoste käsikirjad. Schubert oli traagilise üksinduse, elu ja surma heitluse, õnnetu armastuse, lüüriliste pihtimuste laulik. Tema loomingu tähtsama osa moodustasid 700 laulu. Schuberti üks kuulsamaid teoseid on “Ilus möldrineiu”, kus oja kaunis laul kutsub nooruki teele. Ta satub veski juurde, kus elab ilus tütarlaps. Noored armuvad. Eriti sügavalt kiindub nooruk. Aga peagi ilmub talle võistleja, kes tüdrukule veelgi armsam on. Üksikuna ja õnnetuna jätkab hüljatu teed. Saate meeleolu sõltub peategelase meeleolust. Rännurõõm, muretus, armastuse erutav eelaimdus ja juubeldus asenduvad lõpuks kurbuse ja meeleheitega. Tsükkel lõpeb “Oja hällilauluga.”

Bariton Kuno Kerge on lisaks laulmisele ka tunnustatud koorijuht. Ta on olnud seotud mitmete laulupidude korraldamise ja neil juhatamistega. Ta on olnud XII noorte laulupeo “Mina jään” noormeestekoori dirigent, üliõpilaslaulufestivali Gaudeamus 2018 kunstiline juht ning XXVII üldlaulupeo “Minu arm” meeskoori dirigent.  

Kuno Kerge õppis aastatel 2002-2008 Võru Muusikakoolis trompetit ja tema õpetajaks oli Helmut Kostabi. 2011. aastal lõpetas ta H. Elleri nimelise Tartu Muusikakooli koorijuhtimise erialal Alo Ritsing käe all. Pärast seda astus Kuno Kerge Eesti Muusika- ja Teatriakadeemiasse koorijuhtimise eriala õppima Ants Sootsi juhendamisel, mille lõpetas 2017. aastal edukalt samal erialal magistrikraadiga. Alates 2018. aastast on Kuno Kerge H. Elleri nimelise Tartu Muusikakooli koorijuhtimise eriala õppejõud.

Tähe-Lee Liiv (2003) alustas klaveriõpinguid Tallinna Muusikakeskkoolis Maigi Pakri klaveriklassis. Alates 2013 a. õpib klaverit Tallinna Muusikakeskkoolis Marrit Gerretz-Traksmanni klaveriklassis, ning alates 2019/2020 õppeaastast lisaks ka Ivari Ilja klassis. Tähe-Lee osaleb alates 2017/2018 õppeaastast regulaarselt Konstantin Bogino rahvusvahelistel pianistide meistrikursustel Itaalias. Alates sügisest 2018 alustas Tähe-Lee klaveriõpinguid ka paralleelselt Sibeliuse Akadeemias, Helsingis, Hui-Ying Twastsjerna klaveriklassis. 

Tähe-Lee on silma paistnud mitmel konkursil –

2011. aasta sügisel III koht Eesti Noorte Pianistide Konkursil “Ferenc Liszt 200” Tallinnas

2012. kevadel I koht Eesti Vabariiklikul Noorte Pianistide Konkursil Tartus

2014. aasta alguses II koht TMKK õpilaste konkursil Con Fantasia

2014. a. II koht konkursil “Eesti Kõla”

2015 a. III koht konkursil “Eesti Kõla”

2017. a. kevadel III. koht ning eripreemia Tõnu Kõrvitsa klaveripala parima esituse eest rahvusvahelisel konkursil “Young Musician 2017″

2018. a. talvel finalist rahvusvahelisel Chopini nimelisel pianistide konkursil Narvas

2018. a. suvel I koht rahvusvahelisel pianistide konkursil San Dona di Piaves

2018. a. suvel I koht ja eripreemia Mart Saare muusika interpretatsiooni eest (olles noorim osaleja) Suure-Jaani muusikafestivali raames toimunud I Mart Saare nimelisel pianistide konkursil

2018. a. suvel alla 16-aastaste vanuserühmas II koha ning üle 16-aastaste vanuserühmas (14-aastasena!) Chioggia sümfooniaorkestri solisti konklursi võit Chioggia rahvusvahelise muusikafestivali pianistide konkursil

2018. a. oktoobris II koht konkursil “Virtuosi per musica” Tšehhis, Usti Nad Labemis

2018. aasta muusikaliste saavutuste eest pälvis Tähe-Lee “Viimsi valla noore muusiku auhinna”.

2019. a. jaanuaris I koht oma vanuserühmas Eesti keskastme muusikakoolide (TMKK, Elleri kool ja Otsa kool) vahelisel konkursil

2019. a. veebruaris “Virtuoossuse eripreemia” rahvusvahelisel konkursil “1st Nordic Junior Piano Competition” Rootsis

2019. a. märtsis diplom konkursilt “5th International Subcarpathian Chopin Piano Competition for young pianists” Rzeszów’is, Poolas

2019. a. aprillis I koht konkursil “2019 Concerto Competition ‘Theodor Leschetizky’ for Gifted Young Pianists” New Yorgis, USA-s

2019. a. juunis Fano auhind ja stipendium festivalil Venice Music Masters, Veneetsias, Itaalias

2019. a. novembris II koht Rahvusvahelisel Gershwini Muusika Konkursil New Yorgis

2019.a. novembris – valitud osalema saatesse “Klassikatähed 2020″

Tähe-Lee on esinenud solistina Tallinna Kammerorkestriga (Seade Tšaikovski “Lastealbumist”), Pärnu Linnaorkestriga (2011 a. Mozart – Klaverikontsert nr 8 ja 2019 a. Tšaikovski – Klaverikontsert nr 1), konkursi “Noor Muusik” orkestriga (2012 a. Haydn: Klaverikontsert D-duur) ja Chioggia Kammerorkestriga Veneetsia provintsis, Itaalias (2017 a. Beethoven – Klaverikontsert nr 1 ja 2018 a. Chopin – Klaverikontsert nr 2, 2019 a. Tšaikovski – Klaverikontsert ) ning Chopini Klaverikontserdiga nr 2 ka Alion Baltic Festivali Sümfooniaorkestriga, Sergei Stadleri juhatamisel. Sügisel 2018 esines Tähe-Lee Virumaa Kammerorkestriga Toivo Peäske juhatamisel, esitades terve Chopini Klaverikontserdi nr 2. Sama kontserdi esitas Tähe-Lee ka New Yorgis Lincoln Centeris asuvas Merkin Hall’is New York Camerata orkestriga (dirigent Richard Owen). 

Ta on osalenud korduvalt prof. Arbo Valdmaa pianistide kursusel Pärnus ning Hande Dalkilic’i, Natalia Sucharevichi, Irina Zahharenkova, Vladimir Ovchinnikovi, Dmitri Bashkirovi, Vladimir Ogarkovi, Jura Margulise, Carlos Jurise, Michael Bulycher-Okseri, Age Juurikase ja Mati Mikalai, Irina Zahharenkova, Ivari Ilja, Victor Rosenbaumi,  Piotr Paleczny, Pavel Nersessiani, Graham Scotti tundides ja meistriklassides.