F9E3F96B-D468-463C-9425-BF53312AC518Mõisamängud
Kammermuusikute suvefestival unustatud mõisates 2021

Viljandi Linnakapell 50
Neeme Punder (flöödid), Ene Nael (klavessiin), Marge Loik (klaver, löökpillid) 
Kavas: Ortiz, Praetorius, Bach jt. 

Viljandi Linnakapelli asutas 1971. aastal lastemuusikakooli flöödiõpetaja Tõnu Sepp. Seega möödub aastal 2021 50 aastat ansambli asutamisest. Esialgu mängisid seal põhiliselt muusikakooli õpetajad ja õpilased. Ansambel suurenes 1989. aastal, kui saadi kutselise ansambli staatus, eesmärgiga kaunistada pidulikke sündmusi ja avardada Viljandi muusikaelu.

Pärast Tõnu Sepa lahkumist Viljandist on Linnakapelli juhtinud ansambli staazikaim liige Margus Kubo ja Peeter Klaas Hortus Musicusest, aastatel 1989–1991 ning taas alates 1998. aasta sügisest Hortus Musicuse flöödisolist, endine viljandlane Neeme Punder.

Viljandi Linnakapell on viljelenud muusikat keskajast kuni varabarokini. Lisaks arvukatele kontsertidele Eestis on esinetud Soomes, Rootsis, Taanis, Saksamaal, Leedus ja Venemaal.

Neeme Punder on lõpetanud Tallinna Konservatooriumi flöödi erialal, täiendanud end samas veel Rootsis ja Hollandis.
Ta on aastaid olnud varajase muusika ansambli “Hortus Musicus” solist, teinud kaasa ansambli kõik tähtsamad välisesinemised festivalidel ja mainekates saalides paljudel maadel – kogu Euroopas, Iisraelis, USA-s, Jaapanis ja Venemaal.
Ta on mänginud Soome-Eesti Barokkorkestris, The Art Russica, Tallinna Kammerorkester, jmt. Esinenud koos tuntud muusikute nagu A.Ljubimov, T.Grindenko, G.Kremer, P.Hillier, D.James, T.Kaljuste jne.
Neeme Punder on Andres Mustoneni kõrval meie üks innukamaid varajase muusikaga tegelejaid. Spetsialiseerunud varajase muusika interpretatsiooniprobleemidele, juhendab ta vastavat kursust Eesti Muusikaakadeemias ja viib sellelaadseid kursuseid läbi mujal Eestis, Soomes, Venemaal ja Saksamaal. Tema eestvedamisel on aastaid korraldatud Viljandi Vanamuusika Festivali, mis on leidnud ka laialdast rahvusvahelist kõlapinda. Samuti on ta mitmete flöödiga seotud kontsertsarjade ja festivali “Flutish Kingdom” algatajaid ja esinejaid, kes oma ala tuntud autoriteedina on saanud kutsuda meile esinema ka mitmeid nimekaid väliskunstnikke.
N.Punder on tuntud samuti kaasaegse muusika interpreteerijana ja paljude eesti heliloojate teoste esmaesitajana (P.Vähi, G.Grigorjeva, R.Eespere, H.Tulve, T.Tulev jne.) ja kaasaegse muusika ansambli “Reval Ensemble” liige.

Ene Nael alustas muusikaõpinguid Karksi-Nuia Lastemuusikakoolis ning jätkas Tallinna Muusikakeskkoolis (Ell Saviauk). Aastal 1994 lõpetas ta Eesti Muusikaakadeemia  professor Laine Metsa klaveri- ja dotsent Imbi Tarumi klavessiiniklassi. Kevadel 2000 kaitses samas muusikamagistri kraadi kammeransambli erialal. Ta on täiendanud end mitmete tuntud interpreetide (Jacques Ogg, Pierre Hantaï, Elisabeth Joyé, Lars-Ulrik Mortensen, Edoardo Bellotti, Joel Speerstra) meistrikursustel Eestis, Soomes, Hollandis, Rootsis, Itaalias ja Prantsusmaal. 2000. aastal võitis Ene Nael klavessiinimängijana esikoha Eesti Muusikaakadeemias aset leidnud konkursil „Bach 250“, 2001. aastal osales ta Brügge rahvusvahelisel konkursil. Ta on esinenud orkestrisolistina, osalenud aktiivselt continuo-mängijana orkestrites ja kammerkoosseisudes nii erinevatel muusikafestivalidel kui ka kontserdisarjades Eestis ja mujal. Kõrvuti vanamuusikaga esitab Ene Nael ka nüüdismuusikat, olles mitme eesti helilooja klavessiiniteose esmaettekandjaks ning salvestanud neid Eesti Raadio muusikafondi.
Ene Nael on ansambli Una Corda (kannel, harf, klavessiin) liige ja jaanuaris 2012 ilmus trio esimene plaat eesti muusikast UNA CORDA. Samuti on ta osalenud erinevate teostega plaatide „Eesti heliloojad. VI“, „Manuscript“ ja Helena Tulve „Sula“ ning Raimo Kangro „Displayd“ autoriplaatide salvestamisel. Ene Nael on üks aktiivsemaid klavessiinimängu õpetamise metoodika arendajaid ja levitajaid Eestis. Käesoleval ajal töötab ta klavessiiniõpetajana Vanalinna Hariduskolleegiumi Muusikakoolis ning osaleb aktiivselt Eesti Klavessiinisõprade Tsunfti tegevuses.
Aastast 2000 toimub Ene Naela eestvedamisel koolitusprojekt „Ajalooliste klahvpillide, ansambli- ja orkestrimuusika suvekursus“ noortele muusikutele, samuti osaleb ta 1999. aastast rahvusvahelise Klavessiinifestivali korraldustoimkonna töös. Ene Nael on pälvinud Eesti Kultuurkapitali ja Eesti Interpreetide Liidu stipendiumi.

Marge Loik on sündinud Tartus. Klaverimängu alustas ta Jõgeva Muusikakoolis õpetaja Epp Antzoni juures. Georg Otsa nim. Muusikakooli lõpetas ta 1986. aastal Mare Orgse klaveriklassis. Õpingud jätkusid prof. Valdur Rootsi juhendamisel Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias, mille lõpetas 2004. aastal. 

Marge Loik on mänginud klavessiini, plokkflööte ja löökpille Eesti vanima varajase muusika ansambli Viljandi Linnakapell koosseisus aastatel 1987 – 2002. Ta on teinud ka koostööd väljapaistvate eesti jazzmuusikutega: Villu Veski, Ain Agan, Raul Vaigla, Tanel Ruben, Toomas Rull jt. Kontsertreisid on viinud teda paljudesse Euroopa riikidesse ja Kanadasse. Marge Loik on olnud muusikaline kujundaja ja muusik koostööprojektides Ugala teatris. Aastal 2010 omistati Marge Loigile koos Ugala teatri muusikajuhi Peeter Konovaloviga Eesti Teatriliidu aastapreemia sõnalavastuste muusikalise kujunduse kategoorias lavastuse “Nähtamatu varandus” eest. Marge Loik on koostanud ja esitanud mitmed muusikalis-kirjanduslike kavasid koos Lembit Petersoni, Heidi Iivari, Kai Aareleidi, Rita Dahli ja teistega. Aastal 2012 algas koostöö laulukirjutaja Külliki Leviniga. Stuudios Külliki Lauluaed tegutseb ta arranžeerija, klaveriõpetaja ja kontsertmeistrina. Õppejõuna töötab Marge Loik veel ka TÜ Viljandi Kultuuriakadeemias ning on siiani klaveriõpetaja oma esimeses töökohas Viljandi Muusikakoolis.