Villu veski klaver ja klavessiinMõisamängud
Kammermuusikute suvefestival unustatud mõisates 2022

Vool
Villu Veski (saksofon), Marju Riisikamp (klavessiin), Marge Loik (elektriklaver)
Kavas: Valente, J. S. Bach, Händel, Piazzolla, Faure, Veski, Noorhani, Marcello

Villu Veski on üks tuntumaid Eesti jazzmuusikuid, kes on esinenud maailma nimekaimates kontserdisaalides – Berliner Philharmonie, London Queen Elizabeth Hall, Tokyo Opera City, Toronto Ford Center, Bruckner House Austria. Tal  on loendamatul hulgal koostööprojekte nii kodu-, kui välismaal. Villu Veski on ka Festivali Juu Jääb asutajaliige.

Villu Veski (sünd.19. jaan.1962 Lääne-Eesti, Muhu saar), saksofonist, helilooja, produtsent ja ansamblijuht.

Haridus: Alustas muusikaõpinguid klarnetiga Saaremaal Kuressaare muusikakoolis. 1980-1985 õppis saksofoni erialal Tallinna Konservatooriumis Olavi Kasemaa klassis. Täiendanud end 1988 Ungaris Tatabanya Jazz Camp’is USA tenorsaksofonisti Ernie Wilkins’i käe all ja 1989 Pariisi Konservatooriumi suveakadeemias Nice’is prof. Claude Delangle’i juhendamisel.

Marju Riisikamp on saanud pianisti diplomi Tallinna Riiklikus Konservatooriumis (praegune EMTA, dots. Virve Lippus) 1982. aastal, töötanud seejärel 5 aastat kontsertmeistrina G.Otsa nim. Muusikakoolis. Sealt suundus ta vastavatud Vanalinna Hariduskolleegiumi Muusikamajja (praegune VHK Muusikakool) klavessiiniõpetajaks ja kontsertmeistriks, kus töötas kuni 2010. aastani. Koos kolleegide Anne Tüüri ja Ingrit Vooglaiuga sai seal algatatud klavessiiniõpe lastele, millest kasvas välja klavessiini eriala Vanalinna Hariduskolleegiumi Muusikakoolis (praegu õpetab Ene Nael). Paralleelselt pedagoogitegevusega osales Marju Riisikamp VHKs viis aastat vokaalansambli ja barokkorkestri “Linnamuusikud” töös. Marju Riisikamp on “Kaminamuusika” sarja algataja Vanalinna Muusikamajas, samuti mitmete vanamuusika loeng-kontserdisarjade korraldaja Estonia Taveaias ja teistes Tallinna kammersaalides.
Marju Riisikamp on õppinud TRK viimasel kursusel fakultatiivselt orelit Hugo Lepnurme juures ning mitmetel oreli-, klavikordi- ja klavessiinimeistrikursustel raja taga, kus juhendajaiks on olnud ajalooliste klahvpillide interpreedid Pieter van Dijk, Luigi Ferdinando Tagliavini, Ketil Haugsand, Edoardo Maria Bellotti, Bill Porter, Christopher Stembridge, Marieke Spaans jt. Pikem süvenemisperiood renessansi- ja barokiajastu klahvpillirepertuaari toimus aastail 1992-2000, mil Marju Riisikamp õppis kõigepealt ühe aasta Itaalias ning seejärel osales seal regulaarselt mitmetel meistrikursustel inglise klavessinisti ja organisti Christopher Stembridge juhendamisel.
Marju Riisikamp on teinud arvukalt salvestusi Eesti Klassikaraadiole ning on välja andnud kaks CD-d oreli-ja klavessiinimuusikaga: Espressione (Mayone, Frescobaldi, de Macque – kaastegevad Anne-Liis Poll ja Tõnu Jõesaar) ning Renaissance organ music from England and Italy (Byrd, Gibbons, Gabrieli, Merulo) ning esineb tihti nii solisti- kui ansamblistina. Marju Riisikampi soolokontserdid on siiani toimunud Eestis, Lätis, Soomes, Rootsis, Venemaal, Itaalias ja Saksamaal. Kammermuusikuna on Marju Riisikampil olnud pikaajaline koostöö Varssavi ja Riia ooperiga, Peterburi ansambliga “Novaja Gollandija” ning Vilniuse vanamuusika festivaliga Banchetto Musicale, Eestis ansambliga “Rondellus” ja “Saltatores Revalienses” (ajalooline tants).
Alates 1996. aastast on Marju Riisikamp EMTA-s lektor (ajalooliste klahvpillide interpretatsioon). 2007-2009 tegutses ta samas kõrgkoolis barokklaulu kontsertmeistrina. 2000. aastal sai Marju Riisikamp muusikamagistri kraadi EMTA-s ning alates 2008. aastast jätkab ta sama õppeasutuse doktoriõppes (ajaloolised klahvpillid). 2010. aasta juunis lõpetas Marju Riisikamp vahetusüliõpilasena (Erasmus) kaks semestrit Trossingeni Muusikakõrgkoolis Saksamaal, juhendajaiks Marieke Spaans (klavessiin) ja Edoardo Bellotti (orel, kontrapunkt ja improvisatsioon). Sama aasta suvel ilmus Eestis kirjastuses Scripta Musicalia raamat “Klavessiinimäng”, mille autor on ameeriklanna Ann Bond (inglise keelest tõlkinud M.Riisikamp). Marju Riisikamp on ka Hermann Hesse raamatu “Muusika” üks tõlkijatest. Käesoleval ajal töötab Marju Riisikamp Türi Muusikakoolis kontsertmeistrina, osaleb aktiivselt kontserdielus ning tegutseb laialdaselt publitsistina.
Alates 1996. aastast on Marju Riisikamp tegutsenud lektorina Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias.
Marju Riisikamp on olnud Eesti Interpreetide Liidu stipendiaat aastatel 2010 ja 2019.

Marge Loik on sündinud Tartus. Klaverimängu alustas ta Jõgeva Muusikakoolis õpetaja Epp Antzoni juures. Georg Otsa nim. Muusikakooli lõpetas ta 1986. aastal Mare Orgse klaveriklassis. Õpingud jätkusid prof. Valdur Rootsi juhendamisel Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias, mille lõpetas 2004. aastal. 

Marge Loik on mänginud klavessiini, plokkflööte ja löökpille Eesti vanima varajase muusika ansambli Viljandi Linnakapell koosseisus aastatel 1987 – 2002. Ta on teinud ka koostööd väljapaistvate eesti jazzmuusikutega: Villu Veski, Ain Agan, Raul Vaigla, Tanel Ruben, Toomas Rull jt. Kontsertreisid on viinud teda paljudesse Euroopa riikidesse ja Kanadasse. Marge Loik on olnud muusikaline kujundaja ja muusik koostööprojektides Ugala teatris. Aastal 2010 omistati Marge Loigile koos Ugala teatri muusikajuhi Peeter Konovaloviga Eesti Teatriliidu aastapreemia sõnalavastuste muusikalise kujunduse kategoorias lavastuse “Nähtamatu varandus” eest. Marge Loik on koostanud ja esitanud mitmed muusikalis-kirjanduslike kavasid koos Lembit Petersoni, Heidi Iivari, Kai Aareleidi, Rita Dahli ja teistega. Aastal 2012 algas koostöö laulukirjutaja Külliki Leviniga. Stuudios Külliki Lauluaed tegutseb ta arranžeerija, klaveriõpetaja ja kontsertmeistrina. Õppejõuna töötab Marge Loik veel ka TÜ Viljandi Kultuuriakadeemias ning on siiani klaveriõpetaja oma esimeses töökohas Viljandi Muusikakoolis.