Anna ŠulitšenkoMõisamängud
Näkineid
Anna Šulitšenko (oboe), Heimo Hodanjonok (klarnet), Kadri-Ann Sumera (klaver)
9.05.2011 kell 10.45 Kiviõli kunstide kool, Ida-Virumaa
9.05.2011 kell 12.40 Maidla mõis, Ida-Virumaa

Kavas:
Camille Saint-Saens: Sonaat oboele ja klaverile op.166
Francis Poulenc: Sonaat klarnetile ja klaverile (1962)
Claude Debussy: Ondine (Näkineid)

Camille Saint-Saens ja Francis Poulenc on mõlemad just oma eluõhtul, peaaegu viimaste teostena kirjutanud sonaadid klarnetile ja oboele. Need teosed on justkui autorite stiili, oskuste ja kujunditemaailma kontsentraadid, kokkuvõtted küpse helilooja käekirjast. Kui Saint-Saensi hilisteostes seguneb romantiline stiil juba impressionistlikuga ning vorm ja meloodia ülesehitus muutuvad vabamaks ning hajuvamaks, siis neoklassik Poulenc vastupidi on väga terav, konkreetne ja selge.

Romantilise Saint-Saensi ja uusklassik Poulenci vahele mahub nii ajaliselt kui stiililiselt impressionist Claude Debussy. Impressionistlik kunst püüab tabada hetke, kirjeldada mingit pilti või meeleolu. Väga armastatud teemaks oli impressionistidele vesi – eks mõju ju nii vete vulin ja lainete kohin kui ka valguse peegeldused ja virvendused väga inspireerivalt. Väikeses võluvas klaveripalas „Ondine“ võib kujutleda graatsilist, pisut kapriisset merineitsit mänglemas ning tantsisklemas sädelevais vahupritsmeis.

Kõigi autorite muusikast kostab läbi prantsuse päritolu – nõtke, sensuaalne ja tundeline, samas ometi naljatlev ning üllatav, galantne ja mänglev.

Anna Sulitšenko ja Heimo Hodanjonok on Vanemuise Sümfooniaorkestri ja Pärnu Linnaorkestri muusikud ning tegelevad aktiivselt ka kammermuusikaga. Pianist Kadri-Ann Sumera on õppinud Tallinna Muusikakeskkoolis, Eesti Muusikaakadeemias ja Kölni Muusikakõrgkoolis. Kadri-Ann on saavutanud tunnustust mitmel rahvuslikul ja rahvusvahelisel konkursil ning teinud lindistusi Eesti Raadiole ja Antes Editionile. Käesoleval ajal tegutseb ta H. Elleri nim. Tartu Muusikakoolis ning teeb kaastööd Klassikaraadiole.